Bra start på veckan

Ibland funderar jag på om den där julkänslan man alltid fick när man var liten, plötsligt försvinner när man blir äldre. Ända sen jag var liten har julen varit årets höjdpunkt- utan tvekan. All julmat, ljus, julsånger, snö, kalle anka, tomten, julklappar... Allt det där som gör en så himla glad. När man inte kan somna på kvällen innan, för man är så spänd och förväntansfull. Det kändes som just den dagen varade i en evighet. De senaste åren har jag längtat efter denna dag på samma sätt som förut, men när den dagen väl kommer så är det över lika snabbt som den kom. Varför är det så?

I år är det annorlunda, denna julafton -och alla därefter- är Mollys dag. Nu är det hennes tur att ligga vaken kvällen innan och vänta på att få vakna upp på årets bästa dag. Och jag ska göra allt jag kan för att det ska bli så bra, precis så bra som jag drömde om när jag var liten.



I måndags hade jag körlektion, det gick hur bra som helst. Jag hade egentligen tänkt gå upp tidigt för att hinna med lite teori vid datorn, men som alltid så var jag seg iväg. När jag kom hem igen lekte vi med lilltösen, och åt köttbullar. Hon är helt otroligt söt, finns inget bättre än att ha henne här hos oss. Igår var det ännu mer bus och lek som gällde, det är som ni kanske vet fullt ös här hela dagarna. På eftermiddagen kom Åsa, mamma och Patrik hit på en snabb fika. Det är alltid roligt när man får besök. Vi åt av mina hembakade lussekatter och knäck. Kaffe med såklart!

Idag har jag övningskört med Åsa, det blev en hel del ärenden uträttade. En liten, eller ganska stor, fika blev det också. Förstår inte detta, sånt håller väl inte vi på med.... När jag kom hem gjorde jag fiskgratäng till mig och lilltösen, hon älskade det. På kvällen kom Malin hit, jag fick tvätta lite på hennes tid, tack för det ♥ Man kan säga att det vekligen behövdes. Efter det blev det bakad potatis och skagenröra som hon tog med upp, och lite kladdkaka på det. Mums.

Tiden går fort, snart är det uppkörning, jul och innan man vet ordet av så är det lilltösens ettårsdag. Det kommer bli ett kalas att minnas kan jag lova.

Hennes framsteg:
- Står upp själv
-Går snabbt längst med bord och väggar
-Går när hon håller mig/Jimmy i en hand
-Tar några steg själv´
-Pekar mot saker
-Vinkar hejdå

Hennes ord:
-Mamma = "Nama"
-Pappa = "dapa"
-Titta = "itta"

-Där = "däää"
-Äta = "äda"
-Lampa = "ampa"
-Hej då = "hee åå"
-Hej = "hee"




GODNATT PÅ ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0