Galet mycket folk

Det blev en förmiddagspromenad med mamma och Nina idag. Runt Rocksjön. Det var bitigt kallt, med uppfriskande. Skönt att gå av sig lite. Jag och Nina tog en liten sväng upp till statiol och åt deras goda minipizza. Och kaffe såklart. Vi åkte också förbi Mio och hälsade på Ninas pappa Ingmar. Han hade ganska fullt upp, men en liten snabb kram fick Molly i alla fall. Jag köpte ett svart fårskinn till lillan, som hon kan ha i vagnen och hemma. Den är varm och skön. Ett litet rosa hjärta fick hon med som vi ska hänga upp i hennes rum.

På eftermiddagen åkte jag med Jimmy, Molly och Patrik till A6. Fy sjutton säger jag bara. Folk är som galna nu när det är mellandagsrea. Fanns inga parkeringar, man kom inte fram. Folk överallt som sprang hit och dit. För vad? Det är inte speciellt mycket att springa efter tycker jag. Men Patrik behövde hjälp att hitta byxor och skor till nyår- vilket inte fanns på rean- och vi följde med som mentalt stöd. Det behöver man verkligen om man ska in i smeten och fajtas.

På vägen hem hämtade vi upp Martina och skjutsade henne till stationen, hon ska till Johanna i Halmstad över nyår. Nu sitter jag och väntar på att mamma ska ringa, jag ska skjutsa hem henne ifrån en kompis.

Imorgon ska jag och Nina köra upp Patrik till Nyköping, han ska dit och fira nyår med kanotkompisarna. När vi ända är uppåt landet så tänkte vi svänga förbi Stockholm med. Lite nervös inför det, men jag tror att det kommer gå finfint. Kan inte bli fel.

Nu ska jag ringa min Åsa och prata lite, har inte berättat att vi ska till Stockholm imorgon.

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0