Helt otroligt

När jag var på väg att åka till mamma för att hämta lilltösen igår så ringer min mobil. Det var min nya chef ifrån det jobbet jag fått (där jag ska börja efter jag tagit mitt körkort). Han undrade om jag kunde tänka mig att jobba lite extra innan jag fick kortet. Vem tackar nej till ett sådant erbjudande. Jag frågade när han behövde mig, och svaret var om en timme. Så det var bara att skynda till mamma med välling, och sen skynda till nya jobbet. Tack Lo för skjutsen, jag hade aldrig hunnit utan dig.

Jag slutade vid 21, och då kom Lo och hämtade mig igen, skjutsade mig till mamma så jag kunde hämta lilltösen. Jag tog bussen hem, medan Lo köpte pizza. Vi kom hem till mig precis samtidigt, och lillan somnade direkt när jag la ner henne i sängen. Gott med pizza var det, men jag var så himla trött. Gick och la mig tidigt, men kunde inte sova som vanligt. Satte på ett avsnitt med House, och det fungerade faktiskt bra som sömnmedel.

Idag gick jag upp vid 6, för vi skulle samlas på körskolan vid 7. Det var dags för halkbanan idag. Man kan väl säga att vi fick valuta för pengarna, för det var ett riktigt snökaos i Jönköping idag. Det gick inte att köra någonstans på banan knappt, det gällde att bara nudda gasen lite grann annars blev det ett rejält slalomlopp. Det var ju tur i oturen, för man fick sig en riktig tankeställare.

Vid två var vi på KFUM och kollade på Pesets luciatåg. Det var väldigt fint, och gott fika. Mamma, Patrik, Sofia och Anders var där med. Molly och Jimmy med såklart. Lilltösen blev förstelnad när dom tågade in, hon sjöng med till vissa låtar till och med. Hon var en liten tomtetös idag.

Har ni någonsin sett en sötare tomte?


Nu är det Idol-final för mig, och pokerkväll med grabbarna för Jimmy. Jag är väldigt trött, och ska gå och lägga mig i sängen och kolla på House sen en liten stund innan jag somnar. (Jag hoppas inte att jag missar alla tåg!)

Ha en bra fredag kväll!


Kommentarer
Postat av: peter pc carlsson

jag ä övertygad om att det enbart bör vara små tomtar. Deär oslagbart söta.

2008-12-15 @ 23:43:24
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: AnnaLi

Hej!

Vilken söt liten tomte. En riktig tomtedocka! Lycka till med körkortet! Har Patrik någon blogg?

Ha de gott!

/faster Anna

2008-12-17 @ 17:33:30
URL: http://anli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0