Julstök och helgmys

I fredags blev det Idol-kväll som vanligt. Jag börjar fundera på vad jag kommer göra efter finalen, det har blivit som en fredagsrutin nu. Kalle var här, Johan och Malin kom upp en sväng med, fast Malin var trötter så hon gick ner sen. Vi kollade även på en film, 21, den var kanonbra.

Lördagen spenderades ute i Ninas skog i härja, där vi högg våran julgran och grillade korv i snön. Hela Jimmys familj, Nina, Nalle, Theo, Jenny, Morgan och Felix var där med, och vi hade en riktigt trevlig dag tillsammans. Det var faktiskt massa snö där ute, så Jimmy och Morgan passade på att bygga en snögubbe mitt i vägen. Molly fick sig en liten gran med, den var nog inte mer än 20 cm hög, jättesöt.

På lördag kväll hade vi trevligt tillsammans med Benny, Lo, Kalle, Adde, David, Johan och Annika. Jimmy gjorde sin tacogratäng, och jag hade köpt kladdkaka. Jag tror att alla hade lika kul som jag, det verkade så i alla fall. Lite senare på kvällen spelade vi "Med vilda gester". Riktigt skön kväll blev det.

Jag var rätt trött när jag vaknade i söndags efter 3 timmars sömn. Men det var bara att gå upp och se glad ut, för det var avslutning med handikappidrotten och det ville jag inte missa. Mamma och Kerstin hämtade mig vid 9, så åkte vi till coop och handlade julmust, julskinka, mackor, clementiner, äpplen, godis och massa mer som vi skulle bjuda på. Det blev mysigt och väldigt uppskattat. Jag var tvungen att gå lite tidigare därifrån, så jag och Åsa hann köra en stund. Det blev trots allt en ganska bra sväng, och på vägen blev det en korv med mos. Alltid ska vi äta nånting. Det är lite våran grej tror jag!


Jimmy kom och hämtade mig hos mormor och morfar, där jag "släppte av" Åsa efter körningen. Vi fick den årliga adventsblomman av mormor och så fick vi även en bit pepparkaksdeg. Mmm jag har ätit en bit av den redan. Jag är lite svag för pepparkaksdeg nämligen.

Lilltösen fick stå modell igår, vi kämpade här för att få en bra bild på henne iklädd tomtedress. Vi ska beställa julkort med hennes motiv på. Det var inte det enklaste, för hon envisades hela tiden med att dra av sig tomteluvan. Men efter ca 30 minuter, och 32 kort så fick vi fram ett som var helt okej!


När lilltösen somnat så ställde vi oss för att göra köttbullar inför jul. Tid tog det, och tråkigt var det. Jag rullade, och rullade, och rullade i tre timmar! Och Jimmy stekte, och stekte... Till slut blev vi klara, och det kändes underbart! Jag är nästan trött på köttbullar redan, fy fy.

Efter rullandet och stekandet så blev det lite film, "Ett päron till farsa firar jul" himla rolig film!

Här kommer bilder från köttbulle-stöket:

Rulla, rulla, rulla...!


Jimmy hade det inte ens hälften så jobbigt som mig :)


Resultatet blev över 200 köttbullar


Sista färsen blev biffar, och en god kvällsmat


Jimmy lägger verkligen fokus på stekningen


Ganska trött efter timmar i köket


Det tråkigaste med att laga mat är disken......


.....och spisen!



LILLA TOMTETJEJEN

Arg som ett bi drog hon av sig tomteluvan gång på gång

Kommentarer
Postat av: Suss

Hur länge höll dina värkar i sig innan du åkte in? Alltså per gång. Mina kommer nu med ungefär 5-6 minuters mellanrum och varar under en minut. De känns ju, men de gör absolut inte sådär ont som jag hade tänkt mig...



Om man känner sig trygg hemma så är det säkert skönare att komma in till förlossningen och vara öppen 6 cm än att få reda på att man är öppen bara 3 eller så.. Kan ju bli himla lång väntan.

2008-12-08 @ 20:59:40
URL: http://kevlarjeans.blogspot.com/
Postat av: ninafina

duktigt gjort att stöka med köttbullar =) söt tomtedräkt!!

2008-12-09 @ 12:41:39
URL: http://ninaojhage.blogg.se/
Postat av: miahmariah

Vill du ha fler besökare till din blogg? Kom in till mig och tävla om en intervju. Alla är välkomna

2008-12-10 @ 14:19:35
URL: http://miahmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0