Modevisning

Mia ska öppna en ny klädbutik i Habo, och ikväll hade hon invigning med modevisning och förfriskningar, och shopping. Det var kanonkul, och det fanns en massa fina kläder. Tillställningen höll till i det så kallade "Spinnet", vilket är ett gammalt spinneri- och måleriföretag. Mysig byggnad, och lokalen vi kom till var fint anordnad med ljus, dekorationer och en stor skärm med en brinnande brasa.  Och en liten runway i mitten av publiken såklart. Vi fick goda snittar och cider, och massa godis. En gammal klasskompis till Jimmy och mig gick som modell, och han skötte sig riktigt bra.  

Jag köpte mig (eller mamma köpte till mig) ett fint linne. Eller man kan säga att det var en blandning mellan linne och klänning faktiskt. Jättefin, grå-svart. Mamma köpte en tröja till sig, en grå lång kashmirtröja och leggins till Martina, och en brun Frank Dandy T-shirt till Patrik.

Patrik har suttit barnvakt under kvällen nu. Jag gav lilltösen välling och la henne precis när han kom, så han behövde mest bara vara här när hon sov. Det hade inte vart så smidigt att ta med henne, mitt i nattningstid.

Nu har jag ätit köttsoppa och slagit in lite julklappar jag köpt till Jimmy idag. Eller som Molly "köpt" rättare sagt. Dom är i alla fall ifrån henne.

Nu ska jag sova!


PS. Grattis till er två på bröllopsdagen!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0