Mollys första steg

Åsa och jag har varit ute och övningskört hela förmiddagen idag, alltså en rejäl sväng. Det kändes kanon, och vi övade på det körskoleläraren sagt. Planera bättre inför rondell och påfart/avfart. Och sen känner jag att jag blivit ganska dålig på att kolla backspeglarna nu, måste bli bättre på det. I alla fall nu till uppkörningen. Fast det måste man ju vara bra på sen med, annars vet man aldrig vad som händer. Jag fick också testa på att tvärnita, det var kul! Kanske mindre kul när man måste göra det av en annan anledning än att Åsa sitter jämte och helt plötsligt skriker ÄLG!! Jag såg då ingen älg, gjorde du det Åsa? :)

Vi gjorde några ärenden när vi ändå var ute och körde, bl.a. var vi på Nya Musik. Molly fick en jättefin julkrubba av Åsa och Britt som jag nu satt upp på hennes byrå. Jag älskar krubban, tror det beror på att jag tyckte så mycket om att se dom bära in krubban i kyrkan när jag var liten. Vi passade också på att handla lite på den sämsta affären i stan, Willys på Torpa. Det finns verkligen ingenting där!

När jag kom hem fick vi besök av Fathima och Milton, det var så längesen vi sågs nu. Molly och Mille älskar att leka tillsammans, dom är ungefär lika busiga båda två. Skiljer bara två veckor på dom. Det sötaste var precis när dom kom, och Fathima satte ner Mille på golvet, då kröp han fram till Molly direkt och så satt dom och log åt varandra. Sen sträckte dom sig mot varandra och pussades på munnen ♥. Är inte det gulligt så vet jag inte. Synd att man inte hade kameran redo.

Milton och Molly, bara några veckor gamla.
Såhär lugna är dom inte nu direkt!



Jag hjälpte Fathima ner för trappan när dom skulle gå (hon hade vagnen med sig upp, så jag bar barnen ner) och så sa vi hejdå och dom gick ut. När jag sen gick upp för trappan igen sa Molly "hej då, hej då, hejdå..." och vinkade hela vägen upp till lägenheten.

Nu har jag suttit en lång stund med Molly i hennes rum och lekt. Helt plötsligt ställde hon sig upp (det har hon gjort förr, men inte i mer än några sekunder) och stod upp lääänge utan att sätta sig ner. Då testade jag att hålla min mobil framför henne, och vips så tog hon ett steg mot den, sen satte hon sig ner. Jag gjorde detta om och om igen och hon gick flera steg. Det dröjer nog inte så länge innan hon springer runt här kan jag tänka mig.

Nu ska jag läsa teori en stund innan jag gör i ordning kvällsmat och sätter mig framför tvn. Man lär sig mycket saker i teoriboken, visste ni t.ex. att man inte får backa på motorvägen...?

Ha en bra kväll!



Kommentarer
Postat av: susanna

gud vad söta bebisar <3

2008-12-04 @ 11:22:21
URL: http://ussies.blogg.se/
Postat av: ninafina

lilla skatan, börjar gå nu med, det går så fort ju, nyss började hon krypa.. saknar er =)

2008-12-06 @ 11:11:18
URL: http://ninaojhage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0