Och så var det lillans tur

Jag kände mig mycket bättre redan igår, ingen feber och ingen värk. Bara en rejäl förkylning kvar, och det kan jag leva med. Bara jag slipper tröttheten. Men nu har febern hoppat över till Molly istället, igår hade hon närmare 40 grader. Lilla stackaren. Hon låg mest och gnydde under gårdagen, kokhet, men glad. Hon orkade inte röra sig, utan låg och halvsov på golvet. Idag har hennes feber gått över till spyor istället, och det är inte bättre. Men hon har bara spytt tre gånger på morgonen, sen ingenting mer. Nu kryper hon runt och leker lite här, så det ser ut som hon är på bättringsvägen.

Prinsessan och jag


Nu sitter jag och väntar på att Jimmy ska komma hem från Habo. Han åkte tidigt idag för att Koffan frågat om han ville vara med på fotbollsträningen. Ganska komiskt, Jimmy och Koffan var dom enda som kom till träningen, och Koffan som inte ens kan träna pga knät. Så det var bara att vända i dörren. Nu ringde Jimmy, han skulle ta en kopp kaffe hos Jenny, Morgan och Felix. När han kommer hem ska vi iväg och shoppa lite klappar. Vi har inte ens börjat än. Fast i år blir det inte överdrivet mycket julklappar faktiskt, inte till alla vuxna i alla fall. Som jag sagt innan så är det faktiskt barnens jul.

Julmusik, kaffe och banan är vad som gäller här just nu, medan lilltösen busar runt här i vardagsrummet. Just nu spelas "...Två små röda luvor och en fårskinnspäls, skutta runt omkring..." Min favorit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0