Resan till Gävle

Sammanlagt 14 timmar på buss, på en helg. Det är inte illa. Molly var jättesnäll, hon gnällde lite i slutet av resan hem, annars var hon glad och lugn. Vilken underbar liten tjej hon är. Tyvärr blev hon jätteförkyld i söndags, och nu har hon hosta och är helt igentäppt i näsan, lilla stackarn.

Det var roligt att träffa hela familjen uppe i Gävle. Marie och Johan, och barnen Nikita, Zakk och Ozzy. Huset dom bor i var hur fint som helst, rena drömhuset. På fredagskvällen när vi kom upp fick vi kvällsfika och sen satt vi på deras alltan och drack lite öl och pratade. Mysigt. På lördagen åkte jag, mamma och Molly till farmor i Sandviken, det var trevligt att träffa henne. På lördagkvällen åt vi tacos i Gävle, sen spelade jag och Nikita wii, mariocart tror jag det hette. Skitcoolt. Kändes verkligen som man var där inne och körde på riktigt. Söndagen spenderades i lekparken mitt i stan, en jättepark med skog och lek, skönt i det fina vädret. Vi besökte även graven, planterade fina blommor.

Molly, Marie och Nikita vid frukostbordet.

Mamma, Molly, Marie och Nikita vid frukostbordet.

Marie och Nikita

Mamma och Marie

Vi kom hem ganska sent på söndagkvällen, vid nio. Det var skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst som man så fint säger. Det var kul att träffa Jimmy. Det blev en liten tripp till McDonalds för jag var alldeles för trött för att laga mat.

Idag har vi vart i Mullsjö och solat och satt upp poolen. Vi grillade och hade det gött. Jenny och Felix kom med och vi hade lika kul som vi alltid har. Imorgon ska jag och Nina träna på morgonen, sen bär det av till Värnamo en sväng för att hämta en klänning åt henne.

Nu hade jag tänkt att sova, för jag är väldigt trött.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0