Utelåst !

Igår var det en fullspäckad dag. Mamma, Ulla och Erik kom hit på förmiddag/lunch och fikade. Jag fixade mammas naglar. Sen skulle vi gå ut och gå runt munksjön allihopa. Jag klädde på Molly ochvi gick ner för trappan, och halvvägs ner kom jag på att jag glömt liggdelen till barnvagnen. Mamma fick springa upp för att hämta den, men hon kom inte in.. Jag hade tagit Jimmys nyckelknippa med mig ut (jag bad honom lämna den hemma när han åkte till sthlm för att jag behövde bilen) och han hade tagit ut nyckeln till lägenheten. Och våran dörr låser sig automatiskt. Ajajaj. Utelåst!

Mina nycklar ligger givetvis kvar inne i lägenheten. Där står vi med bebis och hund, utan vare sig blöjor eller liggdel till vagnen... Som tur var så fick jag låna en filt av mina snälla grannar Mariell och Rickard. (Och sen våldgästade jag dom en stund). Vi gick runt sjön och jag passade på att ringa fastighetsskötaren- fast dom hade ingen nyckel just till min lägenhet (eller så var de bara lata). Och ingen låssmed hade jour eftersom det var röd dag.

Jag ringde Jimmy. Som tur var hade hans kompisar varit uppe i sthlm över valborg och skulle åka hem igårkväll. Så jag fick låna en bilbarnstol på BB och kom in i lägenheten senare på kvällen.

Jag och Nina tog en tur ut till Axamo (Erik, Max och Barsk sov hos Niklas där i hans stuga.) Dom grillade, vilket vi med skulle gjort om vi inte fått krångla oss upp till BB och låna barnstolen. Vi åt på max innan vi åkte ut. Sofia och Anders var där ute med, vi spelade och pratade, det var riktigt trevligt.

Senare på kvällen tog och och Nina en tur med bilen runt på småvägarna i skogen, det var riktigt mysigt. Vi hade med oss en god kaka som Ulla bakat tidigare igår.


Idag är det fredag och det regnar. Vissa skulle säga att det är tråkigt, men tyvärr måste jag säga att det är himla skönt. Min näsa och hals får äntligen lite välförtjänst vila från allt pollen. Snart ska jag ut till Jimmys föräldrar i Mullsjö och fixa till bokföringen till Handikappidrotten.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Martina.

Jag var med i Axamo igårkväll :)

2008-05-02 @ 14:31:57
URL: http://reeadmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0