SNÖ!

Nu var det några dagar sen jag skrev, man har inte alltid tid att sitta vid datorn. Tänkte uppdatera lite nu istället. Ute är det snö, och minusgrader, är det inte underbart. Jag blir som ett litet barn när snön kommer, och kan knappt vänta tills julafton kommer. Typiskt mig. Snart ska jag få brottas med hela jönköping på jakt efter julklappar också. Hemskt tänker ni- kul tänker jag!

Jimmys pappa Nalle fyllde år i torsdags, så vi var hemma hos dom på kalas i lördags. Det blev god mat och kladdkaka, min favorit! Vi köpte en flaska jäger till honom, och för ovanlighetens skull hade Jenny och Morgan köpt ungefär samma sak; en flaska wisky. Nästa gång får vi ringa varandra och kolla så vi inte köper likadant.

Lördagskvällen blev en lugn hemmakväll, med film och lite gott att äta. Patrik kom förbi en sväng också, det var trevligt. Vi gick och la oss ganska tidigt, båda var trötta.

I söndags körde jag en sväng med pappa, jag var tvungen att träna upp mig lite inför körlektionen igår. Det blev en liten runda ut till Bankeryd-Habo, åkte förbi Jenny och Morgans hus och kollade på deras nästan färdigrenoverade hall och kök. Vad fint det börjar bli!

Igår hade jag körlektion, och bokade uppkörning. Det är ett tag kvar, men jag håller redan tummarna för mig själv. Måste ha körkortet snart. Jimmy var med Molly på BVC, hon vägde 8,6 kg och var nästan 70cm. Igår var hon 9 månader, tiden går alldeles för fort.

Som ni vet så älskar jag julen, och nu är det inte långt kvar till jag får sätta upp julsakerna i fönstren. Ska köpa nya gardiner, och sen kommer det bli mysigt. På lördag ska vi på Åsas julbord, det kommer bli så himla gott. Molly ska få äta med, hon kommer älska det.

Bilden är tagen på ullared förra året.


Nu ska jag städa lite, ni får ha en bra tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0