Kanelbullar och kräftskiva

Igår var jag vid munksjön hela dagen, vi hade hand om en aktivitetsdag tillsammans med Roddklubben, vattenskidklubben och fiskarna. Vi invigde den nya bryggan som dom fått sponsrad av kommunen. Det var kanon, massa folk hela dagen och solen lyste. Kanon! 

På eftermiddagen var vi bjudna hem till Jenny, Morgan och Felix på kräftskiva. Vi fick en hel buffé av god mat och efter det var det dags för huvudnumret - kräftorna. Ni som känner mig vet att jag inte är bästis med kräftorna, jag tycker om att äta dom, men jag har lite emot att ta i dom. Men igår så skalade jag nästan en hel kräfta, och det var faktiskt ganska kul.




Vi fick Jennys goda kanelbullar senare på kvällen, det var ju trots allt kanelbullens dag igår. Och en massa öl fick vi av Bark - TACK!  Så när barnen somnat blev man ganska dragen. Eller jag och Morgan blev det, Jimmy tog det lugnt, och Jenny är gravid så hon tog det självklart lugnt hon med. Vi satt och pratade i vardagsrummet hela kvällen, och vi hade det kanontrevligt. Idag så är man rätt seg, men man har bara sig själv att skylla. Det händer inte så ofta att man dricker nu för tiden, så man tål inte så mycket längre.

Jag fick en fråga av en anonym person igår, om mina föräldrar skilt sig.
Svaret är ja.


Jimmy är och spelar korpfotboll nu, inte så kul i detta väder. Men hoppas dom spelar bra! Nu ska jag städa lite, och sen ta mig en varm dusch för Molly sover nu. Det är så ruttet väder ute att man är helt genomkall. Ni får ha en mysig söndag!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Tänkte bara kika förbi och lämna en liten kommentar (: Titta gärna förbi mig

2008-10-05 @ 19:47:58
URL: http://metrobloggen.se/owa
Postat av: ninafina

en kräfta, tycker jag var grymt av dig =) jag kanske ska hoppa av skolan.

2008-10-07 @ 16:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0