Min egen stund

Nu sitter jag här och lyssnar på lite musik, dricker kaffe och njuter av min alldeles egna lilla stund som jag får när Molly äntligen somnar. Det är skönt att tappa huvudet på tankar och "bara vara". Att vara mamma är helt underbart, och alla klyschor om styrkan i kärleken mellan mor och barn stämmer in till fullt och pricka.
 
Men att det är fullt upp hela dagarna går inte att komma ifrån. Man hinner inte med sig själv, eller knappt någon/något annat än sin lilla ängel, vilket ibland kan kännas lite instängt. Men dagarna flyter på snabbare än man trodde var möjligt, och den mesta av tiden njuter jag av varje minut. Och det börjar kännas mer och mer att jag är gjord för att älska min dotter, det finns inget jag hellre ägnar min tid åt än henne.

Idag har Kerstin varit här och fikat, och vi har gått igenom lite ekonomi. Hon är ordförande i Handikappidrotten där jag är kassör. Det är roligt med ekonomi, kanske skulle vidareutbilda mig inom det området.

Jimmy och jag städade lite på förmiddagen, men nästan hela dagen har varit ovanligt lugn, inget planerat, utan bara hemmamys med familjen- kan behövas ibland för att samla lite kraft. Och sen är inte vädret heller det mest upplyftande, inte direkt så att man blir sugen på en promenad eller utflykt. Så nu tänkte jag laga lite mat, och sen kolla på tv hela kvällen, för jag känner inte för att göra något annat!

Sköt om er allihopa! (För nu börjar ni bli många som läser).

De som förgyller livet.
Pappa och dotter myser i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0