En helt vanlig dag - fast lite annorlunda

Gårdagen spenderades mest i lugn och ro, vi var ute och gick en sväng, köpte lite god mat och hyrde två filmer. Vi bojkottade alla program som går på tv, och kollade på filmerna, och sen blev det sovdags. Lugnt och skönt precis som man vill ha det en söndagskväll. Molly somnade vid halv 8, och sen var det bara jag och Jimmy, det var mysigt.

Idag vaknade vi ganska sent, inte förrän 9, och då kom molly in till oss (eller jimmy bar in henne), och vi låg och kramades och busade med henne. Hon är så söt på morgonen, för då är hon så himla glad och sprallig. Jimmy ska snart iväg och spela golf med simon. Jag tänkte ta och städa lite, och lyssna på musik.

Alltså är detta en dag som ser ut som så många andra, fast en liten detalj är annorlunda. Jimmy är arbetslös. Dom hade som jag sagt tidigare sagt upp 50 personer från Kabe där han jobbade fram till idag. Men han hade bara jobbat där sen semestern förra året. Jag tror det kommer lösa sig, han har fått prata med tre olika företag om jobb idag, och det tack vare hans faster Bitte, våran granne Rickard och våran vän Sanna. Jag hoppas det löser sig, och jag tror det kommer göra det.


Nej nu är det städdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0