Rätt så meningslöst egentligen

Jag har funderat på det här med bloggande, och egentligen är det rätt så meningslöst. Att skriva vad man gjort under dagen, vilka man träffat och vad man tycker om olika saker. Trots det så hamnar man alltid här, och skriver ner lite meningslösa rader, och uppenbarligen är det många som tycker det är intressant. Med tanke på statistiken. Det kan ju vara roligt för er som inte träffar mig så ofta, så ni kan läsa om vad jag gör. Och det har ni ju sagt att ni tycker är kul. Jag brukar själv läsa mina vänners bloggar, alltid kul att läsa om någon annans liv.

Idag var jag med Molly på bvc, hon blev vägd och mätt. 8170 g och 68 cm.. Vilken stor tjej hon börjar bli! Hon hade i och för sig inte gått upp mer än 30 g sen sist, fast det beror på att hon rör sig så mycket, kryper och klättrar överallt. Jimmy råkade få med sig vagnen i bilen till jobbet så Molly fick låna Theos vagn, som tur var. Hade vart ganska så jobbigt att bära henne ända bort till bvc.

Mamma och Patrik var här och åt mat nyss, spagetti och köttfärssås blev det, med en god sallad till. Jättegott! Jag skriver ner receptet här sen. Till kaffet åt vi glass med hallon och blåbär till- mmm! Jimmy kom nyss hem från jobbet och nu kollar vi på hans favoritprogram "Jakt & fiske".. otroligt spännande! (Eller inte).

Angelicas köttfärssås & spagetti (6 personer)
Tid: ca 20 min

Ingredienser:
500g blandfärs
1/5 dl creme fraiche (chili & paprika)
1 dl matlagningsgrädde
1 burk dolmio pastasås
1/5 kg fiberspagetti
1 dl riven ost
1 burk champinjoner
salt
peppar
piri piri
timjan
persilja
fajita krydda

Gör så här:
1. Stek köttfärsen. Fyll en kastrull med vatten och salt, sätt den på full värme med lock och vänta tills den kokar upp.
2. Blanda i kryddorna. Låt köttfärsen suga åt sig smakerna någon minut. När vattnet kokar så tar du bort locket och lägger du i spagettin, koktiden står på paketet.
3. Sen häller du i Dolmiosåsen i köttfärsen. Blanda väl och låt smakerna koka samman nån minut. 
4. Blanda sen i grädden och creme fraichen i köttfärsen.
5. När såsen är klar så blanda i riven ost och champinjoner, låt stekpannan stå kvar på plattan ca 3 minuter.
6. Häll av vattnet från spagettikastrullen, duka fint och maten är klar.

En god sallad är enkelt att göra, jag blandade ihop isbergssallad, tomater, gurka, majs, rödlök och timjan -super!

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0