Snökaos i Vimmerby

Jag och Molly har varit på Astrid Lindgrens värld idag tillsammans med Åsa och Britt. Det var höstmarknad där, och mysigt var det. Fanns massa att kolla på, och smaka på. Vi köpte lite glögg, och jag köpte mössor till mig och Nina. Så vi kommer vara snyggast i vinter! Molly fick träffa Pippi Långstrump och Rasmus på luffen med, fast jag tror inte hon la märke till dom så mycket. Det enda som blev tråkigt var regnet.. Vi tog en fika när det började ösa ner, och på cafét stod tre trubadurer och spelade låtar ur Astrids sagor.

Helt plötsligt började dom spela "jag ser det snöar", och vi kollade ut genom fönstret. Det var helt vitt i luften av stora snöflingor. Eftersom Åsa inte hade några vinterdäck på bilen så snabbade vi oss iväg så vi skulle slippa den värsta snön. Trodde vi! Snön la sig snabbt, och innan vi hann reagera var vi mitt inne i ett snökaos. Bilarna kröp fram i backarna i mindre än 20 km/h, och det låg bilar som kört ner i diket, långtradare som fastnat i uppförsbackar.. Jag var rädd, och det var Åsa och Britt också. Satt på spänn och tänkte att "snart händer det något.." Men efter en stund sprack det upp, och vi kom hem!

Nu sitter jag och myser med min blöj-bebis i soffan, som försöker kämpa sig ner för att krypa på golvet. Bäst hon får sin vilja igenom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0