This is the first day of my life

Jag håller på att baka bröd - hur duktigt är inte det på en skala. Jag tycker det är så himla skönt att ha lite hembakade frallor i frysen när man blir sugen, eller när det kommer hem någon. Imorgon funderar jag på att baka bullar. Ska se efter om jag hittar något gott recept på internet.

Jag har nu bestämt mig för att detta är den första dagen i mitt nya liv. Mitt nya liv som samma vanliga Angelica, med undantag för en sak. Jag ska stå på mig, göra vad som känns rätt i magen och inte på någon annans villkor. Även om det handlar om personer i min inre krets. Jag ska inte längre jamsa med och spela att allt är perfekt och bra, för det är det inte. Och har aldrig varit.

Inom kort kommer en dag som jag längtat efter ganska länge nu. En dag, som i alla fall nu innan, betyder väldigt mycket för mig. Jag vet inte riktigt vad jag har att vänta, eller hur det kommer bli. Men det återstår att se. Jag kommer inte gå in mer detaljerat om denna sak, men jag hoppas att ni som känner mig tänker på mig just den dagen.

Nu ska jag tillbaka till baket!

Kommentarer
Postat av: martina

Älskar dig, du är bäst.

2008-10-20 @ 21:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0