Vad gör en 19-åring till sexmördare?

Igår kollade jag på Efterlyst, vilket jag tycker är ett otroligt bra program. Gårdagens program innehöll en rad olika brott, men jag blev speciellt tagen av 19-åringen som redan begått sexmord. Flickan, Rose-Marie Hillring från Mora, hade träffat denne kille på internet. Dom skulle mötas i verkligheten, och så slutade det med ett brutalt sexmord. I reportaget i Efterlyst fick man se och höra mördaren själv visa och berätta om händelsen. Det otäckase var att när hon låg på marken, efter all tortyr, tog han upp en stor sten och kastade mot hennes huvud. Han förklarade att "han ville inte att hon skulle vara vid liv - för då kunde hon ju frysa ihjäl..." Han kan ju inte förstå vad han gör i det läget.. Jag undrar vad som kan gå så fel att en kille i så ung ålder begår ett sånt här sjukt brott? Kan barndom spela in? Kan det vara en medfödd störning? Kan man vara "mänsklig" när man begår brott som detta? Diskutera gärna.

Pappa och Martina var här under kvällen igår, kollade på Idol och halva Efterlyst med mig. Pappa köpte med sig kebab, det var gott och mysigt.

Tidigare under gårdagen var jag och Molly i stadsparken med öppna förskolan, jättekul! Vi gungade och kollade på alla djuren, gick och pratade. Fikade i lusthuset gjorde vi med! Alltid kul att träffa Fathima och Milton, Molly älskar att studera andra barn!

Idag har vi varit hos Charlotte och skrivit ihop lite alternativa träningspass, och fikat. Det var kul att se hennes lägenhet, den var helt underbar.

Nu har jag precis pratat med Fathima i telefon i en evighet, och nu ska jag ägna lite tid till Jimmy, som precis kommit hem från jobbet, innan jag somnar.


Molly älskar att gunga!


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0