Brännskador och filmmys

Idag skulle jag laga god fredagsmiddag till Molly. Kyckling med grönsaker. Låter gott va! Så enkelt, bara att koka och mixa, så vips! Har man en fulländad middag till sin lilla tös. Eller.... Man ska blanda i en del av spadet som man kokat kycklingen och grönsakerna i, vilket jag skulle göra. Jag hade mixern på bänken mittemot spisen, så jag höll i kastrullen och öste i spadet med en sked. Då spillde jag lite vatten (kokande hett) på handen, vilket ledde till att jag rådade tappa hela kastrullen på foten och resten av handen! AJAJAJ säger jag, det var spad precis i hela köket. Så nu sitter jag här med svullna tår och hälar, och kan knappt gå på fötterna. Klantigt, svar ja. Inte nog med det, när jag sen skulle mixa maten, efter en stund av städning (stackars Charlotte fick städa upp efter mig) och svalkning av foten, så gick mixhelvetet sönder. Min vanliga tur. Jag säger bara det, aldrig mer tillagning av barnmat! (Inte förrän imorgon iaf.)

Charlotte och Nina var här ikväll, vi åt totillas med kyckling och grönsaker, supergott. Jag tror till och med att jag lyckades laga kycklingen lagom het till Nina, hon drack iaf inte så mycket vatten till maten som hon vanligvis gör. Vi kollade sen på "I Hennes Skor" med Cameron Diaz, den var faktiskt riktigt bra! Charmig och fin, förutsägbar, men jag skulle nog kunna se den igen.

Tidigare under dagen var jag och pappa ute och gick runt munksjön, sen blev det lunch på Jensens Böffhouse. Maten var underbar! Till dessert blev det mjukglassbuffé, roligt att mixa sin egen topping. Man orkade inte mer än hälften dock, för maten var väldigt mättande.

Jimmy är och spelar poker med sina jobbarkompisar, så nu sitter jag hemma själv. Har ganska tråkigt, så ska nog sätta på en film tills jag blir tillräckligt trött för att sova.

Tack för ditt SMS Helena, kul att du är en sån trogen besökare! Vi får ta och träffas snart, kanske ta en fika. Du och Niklas får komma hit snart med, var längesen nu.

So long!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jajjemen gumman. Vi är nog lediga de kommande helgerna så då får vi ta något. Hör av er om ni har lite tid över! Och annars är ja i stan till klockan fem varje vardag så kanske en fika efter det?

2008-09-15 @ 17:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0