Lilja 4-ever

Jag har precis sett Lilja 4-ever, har inte sett den innan. Den var rätt långtråkig, men samtidigt fängslande för det är ju bara så hemsk! Denna lilla tjej, som får leva i ett liv av svek och kränkning. Sjukt och motbjudande, och det värsta är att det tyvärr inte bara är en påhittad historia, utan det händer runt omkring oss hela tiden. Vidrigt!

Idag har vi varit på föreläsning på barnavårdscentralen. Vi fick lära oss om vad man ska tänka på när ens barn växer och börjar förflytta sig. Jag hade tänkt att vi måste köpa pluggar till eluttagen, och sätta för skåp och lådor i köket, ha en godkänt bra bilbarnstol och sele i barnvagnen... Vad mer kan det vara liksom?! Ojojoj det är en hel vetenskap! Så nu ska jag rensa ut våran lägenhet- igen - så det inte finns någonting att sätta i halsen, att välta över sig, att klättra på, att trilla i, att klämma sig på etc etc.. Till alla er som har bran; gå på en föreläsning, eller be eran bvc-sköterska att informera er för det är en hel massa man inte tänker på, som kan vara livsfarligt.

Jag och Molly åkte upp till mamma en sväng och fikade, patrik och martina var hemma för ovanlighetens skull så det var jättemysigt!

När vi kom hem så hade vi en sångstund jag och Molly. Hon är så söt när hon sjunger med. Hon älskar när man spelar gitarr och sjunger, det är som om ingenting annat existerar i hela världen, bara hon och jag och gitarren. Som hon också försöker äta på och klättra på och slå på... Hennes favoritlåtar är "Krokodilen", "En kulen natt", Imse vimse spindel och Rockspindeln", "Blinka lilla stjärna" och "Bockarna bruse".

Nu kommer snart Jimmy hem från jobbet, så jag får hålla mig vaken en liten stund till. Det är så mysigt att ta en kopp kaffe sitta och prata när man är lite trött och det är helt tyst överallt! Med Jimmy kan man prata hur länge som helst, det är så underbart. Orden tar aldrig slut. Han är den bästa som finns.

Hoppas ni har det lika bra som jag!






Kommentarer
Postat av: ninafina

mollys favorit sånger är ....... är det hennes eller är det dina angelica =) haha.. ;)

2008-09-03 @ 19:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0