Härlig resa

Denna veckan har vi varit iväg och campat i Örebro och Stockholm. I tisdags åkte vi upp till en liten söt camping utanför Örebro, där vi hyrde en stuga. Jenny, Morgan, Felix och Oliver var också där, dom bodde i sin nya husvagn. Vi hade jättemysigt! Jag var inne hos Louise en kväll och grillade med hennes familj. Var riktigt roligt att träffa dom igen, det var så längesen. Molly fick spela trummor och sitta på den största motorcykeln jag nånsin sett- en boss hoss tror jag det var. Lägger in bilder en annan dag. 

Kvällarna spenderades i Jenny och Morgans förtält där vi satt och spelade geni och åt godis och chips. Kan det bli bättre?! På onsdagen åkte vi in till stan där det var slottsfestival, en massa restaurang-tält och tivoli runt hela stan. Vi gick till stadsparken där det fanns en gigantisk lekplats och en pool för de minsta. På torsdagen innan vi åkte vidare mot stockholm shoppade vi på ett stort köpcentrum som låg mitt i ingenstans. Kändes det som i alla fall.

I stockholm hälsade vi på min pappa Staffan och Yvonne, på deras sommarställe utanför Södertälje. Riktigt mysig plats mitt i en skogsdunge med husvagn och bastu, små söta ställen med bord och solstolar och massa blommor. Helt fantastiskt! Vi blev bjudna på 3-rätters, det godaste vi ätit. Sen satt vi och pratade och pratade hela natten tills det helt plötsligt var ljust ute igen. 

Vi åkte hem i fredags, direkt ut till Mullsjö för Nina fyllde år. Där fick vi god mat och tårta och kaffe. Sen sov vi där för vi var ganska trötta efter bilresan från storstaden. Innan vi åkte hem idag var vi och fikade hos Jimmys mormor och morfar. Vi satt ute i solen och hade det hur gött som helst. Sen åkte jag hem och packade upp, och Jimmy drog vidare till Mariestad med sina vänner.

Jag satt hela kvällen ensam och hade jättetråkigt, så kom Lo och Vede och gjorde mig sällskap. Ännu en gång har dom räddat en tråkig kväll. Vi har minsann alltid roligt tillsammans! Nu ska jag sova, eller försöka. Jag är inte det minsta trött!

Som sagt så kommer det bilder från sommaren en annan dag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0