Upp och ner i trappor

Veckorna jag jobbat efter semestern har gått väldigt snabbt. Fast det gör det alltid när man jobbar. Jag har världens bästa jobb! På helgerna längtar jag till det blir måndag. Fast jag gillar att vara hemma och umgås med familjen och vännerna också. Jobbet är mycket av en "hemma-miljö" med underbara kollegor och allsidiga arbetsuppgifter. Kan det bli mycket bättre!?

Efter jobbet idag så hämtade jag lillan på dagis, men hon ville inte hänga med mig. Hon sprang runt så fort hon kunde mellan rummen och låtsades se väldigt upptagen ut- allt för att slippa åka med. Sen när jag efter många och långa övertalningar fått på henne skorna och var på väg upp till bilen- då sprang hon iväg och skrek "gunga, gunga, gunga" så högt hon kunde. Totalvägrade att sätta sig i bilstolen- hon spännde ut hela kroppen på tvären på något vis så jag fick kämpa en stund.

Vi åkte och handlade present till mamma, för hon skulle ha kalas idag. Sen hem och äta, och byta om. Molly fick ha på sig en söt rosa klänning som Jenny haft när hon var liten. Jag tänkte vara lite hurtug och cykla bort till mamma, och väl nere i källaren för att hämta upp cykeln insåg jag att jag glömt cykelnyckeln uppe i lägenheten. Så det var bara att koppla ur Molly, springa med henne uppför alla trappor, sen ner igen och börja om. PHU!

Vi fick massa goda tunnbrödsrullar och en hel kak-buffé ala eriksson, och kaffe också såklart! Det var riktigt mysigt, synd bara att inte Jimmy kunde vara med. Han har så fullt upp med insparken nu så jag har knappt sett honom på hela veckan.

Nej nu ska jag sova, är helt slut efter dagens bravader. Imorgon ringer klockan vid 5. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var och med vad jobbar du?

2009-08-20 @ 20:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0