Mys på landet - och strömavbrott

Jag och Molly har varit ute hos Åsa i helgen. Det var mysigt och lugnt. Hur bra som helst. Vi försökte träna lite på fredagen, men Molly ville leka så det blev ett rekordkort pass, sen massa bus. Vi åt kålpudding med potatis, det var längesen. Kollade på "Vem vet mest?", "postkodmiljonären" och sen "på spåret". Molly somnade så sött på Åsas rum, så vi hade en lugn och skön kväll framför tvn. Semla och kaffe blev det också, vilket var helgens höjdpunkt.Kvällen avslutades med en film- "Livvakterna". Den har jag sett flera gånger, och den är lika bra varje gång.

När vi vaknade var det strömavbrott. Riktigt mysigt faktiskt, Åsa tändebrasan och massa ljus överallt! Sen satt vi framför brasan med mackor och kaffe, pratade medan Molly lekte med sina leksaker på golvet. Jag har aldrig varit med om ett strömavbrott innan, så för mig kändes det bara mysigt! När Molly somnat efter lunchen så gick jag och Åsa ut på en promenad medan Britt satt barnvakt. Det blev lite längre än vi tänkt, så när vi kom tillbaka fick vi skynda oss, vi skulle till mormor och morfar på fika nämligen.

Igår kväll var jag hemma själv, åt lite gott och hyrde en film. Det var riktigt skönt att vara hemma själv. Jag fick äta vad jag ville, kolla på vilken film jag ville, gå och lägga mig när jag ville... Ibland behöver man faktiskt få vara ensam! Jimmy kommer snart hem från Västerås, där han varit med Linus och Dick och hälsat på Sagen som precis flyttat dit. Vid två ska jag hämta honom på stationen, och nu börjar man känna hur tomt det är hemma utan honom. Ska bli kul att laga lite mat och prata massa med honom ikväll.

Nu ska jag faktiskt kolla på One tree Hill, har inte sett det innan så jag ska börja på säsong 1. Får se om den är så beroendeframkallande som Martina påstår. Molly har somnat så jag hinner nog med ett avsnitt nu innan hon vaknar.


Ha en bra söndag!


Kommentarer
Postat av: Martina

Du kommer bli beroende, lovar!

2009-01-25 @ 14:15:19
URL: http://reeadmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

En ny gratissida. Det är ju ganska svårt att samla poäng i de gamla, eftersom i princip alla redan är medlemar där. Men inte på freestreet, här blev jag den 117:e medlemen(!?). Man växlar in poängen mot presentkort på tex Nelly och Calirots(enda sajten där du kan få presentkort på Caliroots.)



Registrera dig på FreeStreet och få 25 startpoäng av mig.



http://www.freestreet.se/?r=117

2009-01-27 @ 17:04:06
Postat av: nina-fina

har du aldrig varit med om ett strömavbrott innan =) är du ifrån stan eller ;) puss!

2009-01-29 @ 23:31:57
URL: http://ninaojhage.blogg.se/
Postat av: Martina

lite dåligt med uppdatering här tycker jag allt. ta en fika snart? :)

2009-03-01 @ 01:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0