Nyårsafton

Vi var hos Jenny, Morgan och Felix på nyår. Nina, Nalle, Theo, Madde, Fredrik och Calina var där också. Det blev en riktigt lyckad kväll med massa att äta. När vi kom fick vi små aptitretare, ädelost, korv, vindruvor, snacks, salta pinnar och choklad. Och givetvis champagne.Sen blev det en trerätters middag. Till förrätt fick vi räktoast, huvudrätten var helstekt kalkon med potatisgratäng och brunsås, panacotta till dessert. Mmm!

Kalkonen på bilden var inte den vi fick i onsdags.

Vi spelade spel och guitar hero, pratade och drack lite vin och öl. Men det blev inga stora mängder- för någon av oss. För mig blev det ett halvt glas champagne vid tolvslaget, och en halv öl till maten. Vid tolvslaget gick vi ut i trädgården och smällde våra fyrverkerier och raketer. Molly sov sig igenom alla knallar, helt otroligt!

Jag tog tyvärr inga bilder med våran kamera, men när jag får de andras kort så ska jag lägga upp dom här.


Idag har jag jobbat hela dagen, och när jag kom hem lagade vi spagetti och köttfärssås. Sen diskade jag och städade lite grann. Jimmy håller på att lägga lilltösen, och jag ska kolla om det går någon bra film ikväll.

Jag är ganska trött, har inte sovit så bra de sista nätterna. Somnat sent och gått upp tidigt den senaste veckan. Det har varit en ganska händelserik vecka. Både på gott och ont.

Ni får ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0