En hel del att uppdatera

Helgen har varit lugn. men fullplanerad. I lördags var vi i Mullsjö och åt fin mat med Linus och Nicki. Det var trevligt, vi träffas alldeles för sällan tycker jag. När vi kom hem skjutsade jag Jimmy till Bergan, och sen åkte jag bort till mamma. Vi hälsde på Ulla, sen åkte vi tillbaka till mammas lägenhet och spelade spel och åt lite gott.

I söndags åkte vi upp till kättilstorp och gick tipsprommenad. Vädret var kanon, solen lyste men det var -11 grader.. När vi gått färdigt, efter ca 50 min, så gick vi in i värmen och åt våfflor och drack kaffe! Mums! Vi hade inte fått nog utav kyla och frisk luft när vi fikat klart, utan vi bestämde oss för att åka ut till Åsa och åka lite skridskor på bunn samma eftermiddag. Så det gjorde vi, och Britt fixade glögg på stormkök. Mysfaktor. Sen åkte vi hem till Åsa och fick värsting-fika. Kanondag!

På kvällen i söndags åkte jag och Annika och fikade på George. Vi åt lite där, sen gick vi över till olearys, där vi satt och snackade skit och spanade på folk. Det var mysigt!

Igår åkte vi ut till Mullsjö för att åka skridskor på Mullsjön. Molly fick leka hemma hos farmor och farfar medan jag och Jimmy slogs om pucken nere på sjön. När vi kom upp till Nina och Nalle igen fick vi kanongod kasslergratäng och kaffe. Vi drog oss hemåt på eftermiddagen, och då skjutsade jag Jimmy till Bishop`s Arms där han skulle träffa sina gamla jobbarkompisar från Kabe. Själv åkte jag hem till mamma, och åt macka och pratade. På hemvägen kidnappade jag Lo en stund, behövde några kloka ord.

Nu ska jag verkligen ta mig en kopp svart, och sitta och njuta av lugnet när Molly river ner grejer och slänger runt sina leksaker överallt. Är det inte underbart?

Mormor och Molly (Eriksson i bakgrunden)


Ha en bra dag, och njut av sista lediga dagen!


Kommentarer
Postat av: mikcis

söt bebbe =9

2009-01-06 @ 13:23:45
URL: http://bebisfjant.blogg.se/
Postat av: Ebba

Bra musiksmak du har :)

2009-01-06 @ 13:24:10
URL: http://llawira.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Våfflor efter en prommenad låter ju toppen, tillsammans med en varm kopp kaffe, eller chocklad...

2009-01-08 @ 16:09:53
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0