Bajs överallt

Varför blir barn helt galna när man ska byta blöja? Eller är det kanske bara Molly som blir det. Man måste nästan vara två för att hålla henne tillräckligt stilla för att kunna byta. Hon sprattlar och försöker vända på sig. Och om man håller fast henne spänner hon upp hela kroppen till en brygga. Jag försökte mig på att byta själv innan, och resultatet blev: Bajs över hela mig. Vilken unge!

Helvild kanske man kan kalla henne, vi får numera stänga alla dörrar vi kan, och vi har satt upp en provisorisk grind till köket. För lilla söta Molly klättrar, och klättrar och klättrar. Härrom dagen när jag kom ut i köket satt hon på köksbordet och var i full gång att äta banan- med skal! Hon drar stolar till fönster och skåp och klättrar upp och drar ner allt i sin väg. Vilket monster hon blivit! Men man kan ju bara skratta åt henne, hon är så söt.

Förra veckan var vi på Öland med husvagnen, nu längtar vi tillbaka. Åsa och Britt körde ner husvagnen åt oss, vi har ingen dragkrok på bilen, och ingen av oss har kört med släp innan. Det var jättefint väder, och massor att titta på och göra. Vi såg en del kändisar med, Carl-Philip, Madeleine, Mark Levengood och Peter Svartling. Nina, Nalle och Theo kom ner och hälsade på också, det var mysigt.  

Nu  planerar vi att åka en sväng till, med Jenny och hennes familj. Vi får se, jag väntar besök nu snart, men vet inte riktigt när det blir än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0