Julpirr i magen

Nu sitter jag på landet hos Åsa. Eller hon är inte hemma, vi passar djuren när hon och Britt är på äventyr i Stockholm. Vi har tänt brasan, hällt upp varsitt glas vitt vin, och ska snart sätta på en film. Mysfaktor! Här ute är det så tyst och stilla, och man känner hur julkänslorna börjar ta fart i mörkret. Ljusstakarna är uppe, och glöggen framme. Kan det inte bli julafton idag?!

Funderar på vad jag ska köpa till Jimmy i julklapp, det är det svåraste av allt. Det måste vara något speciellt och fint, som han bara kan få ifrån mig. Några förslag kanske?

Molly sover där uppe, efter en fullspäckad dag med dagis, grisar, höns, kaniner och hundar. Hon var helt slut när vi la henne!

Imorgon är jag ledig, tänkte ta och träna ett pass, gå en långpromenad, tvätta bilarna och sen kanske sätta upp julbelysningen. Då kommer Åsa bli glad när hon kommer hem.

Nej nu är det filmdags!

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: leffe

Hej Angelica , brukar läsa din blogg i bland eftersom den är länkad från Annas , jag förstår att du inte har haft det så lätt med allt som har hänt omkring dig.

Vi har kollat på fotona av Molly och hon verkar jättegullig , Jag tro att Irma skulle bli jätteglad om du skickade ett foto på Molly till henne,hon kommer ju alltid att vara gammelfarmor trots allt som hänt.Jag vet inte om Lasse har berättat för henne om det som hänt.Det vore kul om du kunde höra av dig till oss hälsa alla från oss.

2009-12-10 @ 13:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0