"Det brinner i vårat hus!"

Golvet är snart klart i stugan nu, börjar bli så fint. Igår var vi ute där och fixade lite. Fått in alla möbler i stora rummet nu, fick plats med både hörnsoffa och matsalsbord. Vi testade kaminen också, tände lite ljus och drack kaffe. Det var supermysigt! Nalle tog en sväng med gräsklipparen så trädgården är så fin så. Nu är det bara lite tapet och dom sista möblerna- sen klart!

I onsdags ringde Jimmy mig på jobbet och sa "det brinner i vårat hus!". Jag fick lite smått panik, och såg framför mig hur alla våra saker brann upp, alla foton, alla möbler- allt. När han kom hem med Molly efter skola och dagis var det fullt med brandbilar, ambulanser och poliser på våran gård. Det var någon som torrkokat, så det hade börjat brinna i köket. Dom släckte elden ganska snabbt, och sen hade dom en stor fläkt i trapphuset för att få ur all rök under dagen. Vilken himla tur att någon kom hem på lunch och upptäckte röken i trapphuset!!

Denna bilden var med på J-Nytt. Ser ni Jimmy och Molly?
Räddningstjänsten var på plats vid Gröna gatan på onsdagen

Vi var uppe på A6 idag, skulle köpa lister till stugan, och kolla lite efter kläder. Vi vände ungefär efter fem meter, galet mycket folk var det. Ingen av oss gillar att slå sig fram bland massa köptokiga människor, så vi köpte lister och lite mat på coop. Sen åkte vi hem!

Nu väntar jag på att Martina ska komma hit, vi ska äta chips och kolla på film!

Ha en bra lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: AnnaLi

Vad läsktigt, tur att inte allt brann upp! Man får en tankeställare när något sådant händer.

Krama om födelsedagsbarnet från mig.

Kram

Faster Anna

2009-10-11 @ 00:20:52
URL: http://anli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0