Orka väntetid!

Jag har haft eksem mellan två fingrar ett tag, det är lite småsprickor i det så det svider och kliar så jag blir tokig! Jag ringde vårdcentralen och berättade om det, och att jag använt en receptfri kortison-salva från apoteket, i flera omgångar, plus att jag testat det mesta för att bli av med det.

Jag fick en tid hos distriktssjuksköterskan på hälsan, och jag var där idag. När jag kom in frågade hon mig vilken salva jag använt, och berättade att hon inte kunde skriva ut någon starkare än den till mig. Varför ställer alla samma frågor, skriver dom inte in det man säger i ens journal? Jag blev skickad en trappa upp till distriktsläkaren, och väntade en bra stund innan jag kom fram till receptionen.

Dom sa att jag först skulle få parta med en sjuksköterska- igen -för att sen få boka tid till läkare. Och såklart skulle jag få vänta, minst en halvtimme. Jag kunde givetvis inte det, skulle ju till jobbet. Sjuksköterskan fick ringa mig när hon var redo, strax innan tolv ringde hon, jag hade alltså fått vänta i över två timmar. Fick en tid till läkaren om en vecka.

Hur kan det vara så omständigt att få en salva till ett litet eksem? Inte konstigt att det är köer till vården när det är så omständigt.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0