Blåljus och galna lastbilar

Dom senaste dagarna har inte direkt varit mina favoritdagar när det gäller trafiken. Igår när jag var på väg hem efter att ha skjutsat min mor såg jag en polisbil med blåljusen på i backspegeln. Jag låg i den vänstra filen, och skulle precis byta till den högra- när polisen gjorde likadant. Så jag försökte byta tillbaka till vänster körfält igen, och då gjorde polisen givetvis likadant. Vi dansade lite slalom på mittlinjen några gånger innan den kunde svisha förbi- fy vad pinsamt! Såg sen när jag åkte förbi den att det brann i ett hus här på torpa.

Idag skulle jag köra ut på motorvägen från huskvarna, och hamnar jämte två lastbilar. Varav den ena höll på att köra om den andra. Jag gasade på och körde ut på motorvägen, då kom lastbilen jämte mig, och svängde in mot mig! Jag tutade men det sket väl chauffören i, så jag fick svänga in och stanna vid kanten. Snacka om tur, det handlade bara om nån sekund. Idiot säger jag!

Nu sitter jag och väntar på att Idol ska börja, jag och Molly kom nyss hem ifrån stugan. Vi var där och tittade lite efter att dom tömt och städat ut. Malin var med, så det blev en riktigt rolig tur. Imorgon blir det träning och jobb och sen ska jag bara ta det lugnt hela kvällen!

Hittade en fin bild på Martina och Patrik!


Ha det bra!

 


Kommentarer
Postat av: nina

När kommer det bilder på stugan? :)

2009-09-30 @ 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0